Dünya genelinde günde 90.000’den fazla uçuş gerçekleşmektedir. Uçuş sayısındaki bu artış, beraberinde uçuş aksamalarının da artmasına yol açmıştır.
Bu tür aksamalar, çoğunlukla yolcudan kaynaklanmayan ve havayolu işletmesinin tek taraflı kararları sonucunda yaşanmaktadır. Bu gibi durumlarda havayolu şirketleri yolculara yalnızca "bilet ücretinin iadesi” seçeneği sunmakta ve diğer haklarıyla ilgili bilgilendirme yapmamaktadır.
Oysaki hukukumuzda tüketici niteliğinde olan yolcuların hakları Tüketici Kanunu kapsamında korunmakta, ayrıca uçuş aksamalarında yolcuların haklarını özel olarak düzenleyen yönetmelik 2015 tarihinden beri yürürlüktedir.
"Havayolu ile Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Yönetmelik (SHY-YOLCU)" isimli bu yönetmelik ile yolcuların uçuş iptali, gecikme, uçağa kabul edilmeme ve alt sınıfa yerleştirme gibi durumlarda sahip oldukları haklar düzenlenmektedir.
Örneğin:
Gecikme veya iptal, havayolu işletmesinin kontrolü altındaki nedenlerden kaynaklanmış olmalıdır.
Olağanüstü haller (örneğin: meteorolojik şartlar, güvenlik riskleri, grevler veya siyasi istikrarsızlık) durumunda tazminat hakkı doğmaz.
Bu durumlarda tazminat hakkı doğmaz.
Yukarıdaki şartları sağlayıp sağlamadığınızdan emin değilseniz, tazminat hakkınızın olup olmadığını sizin adınıza değerlendirebilmemiz için “Başvuruda Bulun” butonuna tıklayabilir veya iletişim adreslerimiz üzerinden bizimle doğrudan iletişime geçebilirsiniz.
| Uçuş Mesafesi | Tazminat Tutarı |
|---|---|
| İç hat uçuşları | 100 Euro * |
| 1500 km ** altı uluslararası uçuşlar | 250 Euro |
| 1500 - 3500 km arası uçuşlar | 400 Euro |
| 3500 km üzeri uçuşlar | 600 Euro |
* Tazminat tutarları, biletin satın alındığı tarihteki Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) döviz satış kuru esas alınarak Türk Lirası cinsinden ödenir.
** Mesafe hesabında planlanan son varış noktası esas alınır.